پروانه درونم کجاست

پروانه درونم کجاست

درد دل شبانه
پروانه درونم کجاست

پروانه درونم کجاست

درد دل شبانه

دختر دانمارکی 2015 (اولین کسی که تغییر جنسیت داده)

همه دوستان را به دیدن فیلم Danish girl 2015 تشویق می کنم. 


این فیلم از ماجراهای واقعی زندگی دو هنرمند به نام‌های «لیلی البه» و «گردا وگنر» الهام گرفته شده است.

این فیلم داستان زندگی و تغییر جنسیت لیلی البه است.

لیلی البه (به انگلیسیLili Elbe) هنرمند. او (متولد ۲۸ دسامبر ۱۸۸۲-درگذشته ۱۳ سپتامبر ۱۹۳۱) است. او در ابتدا مرد بود ولی پس از تغییر جنسیت یک زن محسوب شد. او اولین کسی است که تغییر جنسیت داده است.



مرگ یک زن

دیروز زنی را دیدم که مرده بود

مثل ما نفس میکشید


راستی یک زن چطور میمیرد؟ مرگش چگونه است؟


یا لبخند به لب ندارد، یا آرایش نمی کند، یا دست کسی را نمی فشارد، یا منتظر آغوشی نیست،

یا حرف عشق که می شود پوزخند میزند


آری زنها اینگونه میمیرند....



 عشق سال های وبا - گابریل گارسیا مارکز


این روزها ...

این روزها خیلی سعی میکنم مثل مردها رفتار کنم. 

خیلی سعی می کنم جلوی بعضی از رفتارهای زنانه ام را بگیرم.

پیش آمده بعضی وقت ها دیگران فکر بد کنند در مورد من.  

باور کنید بعضی اوقات خودم متوجه نیستم که رفتارم زنانه است. 

چون هرکس برابر ذات درونی خودش رفتار می کند.

متأسفانه مردم اونقدر ناآگاه اند که فکر دیگری در مورد من می کنند. 

خوب چه کار باید کرد. یک ترنس زن چگونه می تواند رفتار مردانه داشته باشد....