پروانه درونم کجاست

پروانه درونم کجاست

درد دل شبانه
پروانه درونم کجاست

پروانه درونم کجاست

درد دل شبانه

ازدواج دو ترنس

این دو نفر هر دو ترنس بودن که تطبیق جنسیت دادند و الان هم ازدواج کردند

خوشا به سعادتشون








آلشا قربانی جدید ترنس ستیزی

آلشا قربانی جدید ترنس ستیزی؛ شلیک به یک ترنس زن در پاکستان و عدم پذیرش بیمارستان


آلشا
یک فعال اجتماعی ترنس در پاکستان مورد ضرب گلوله قرار گرفت و بیمارستان های محلی از پذیرش وی امتناع کردند و این مساله باعث فوت او شد تا یک تراژدی دیگر رقم بخورد.
 
 آلشا که در برخی رسانه ها از او به نام علی شا نیز یاد می شود یک ترنس زن پاکستانی و یک فعال اجتماعی بود که در پیشاور پاکستان زندگی می کرد.
 
 او روز یکشنبه در جریان یک درگیری مسلحانه بین تعدادی مرد و تعدادی ترنس مورد اصابت هشت گلوله قرار گرفت.
 
 علت اصلی این درگیری به صورت واضح مشخص نیست اما جامعه ترنس در پاکستان یک جمعیت فقیر و ضعیف است که معمولا به عنوان رقصنده یا کارگر جنسی امرار معاش می کنند و مورد آزار و اذیت و اخاذی افراد مختلف قرار میگیرند و هیچ حمایت خاصی از آنها نمی شود.

به هر حال پس از این حمله آلشا به نزدیکترین بیمارستان منطقه به نام لیدی ریدینگ انتقال پیدا می کنند اما این بیمارستان از پذیرش آلیشا سر باز میزند و با اعتراض پرستاران و بیماران او را نه به بخش مردان و نه به بخش زنان راه نمی دهند.

ترنس ها در پاکستان هر روز با تبعیض و توهین روبرو می شوند. بسیاری از آنها در فقر شدید زندگی می کنند و بی خانمان هستند و دسترسی به سیستم آموزشی و تحصیل ندارند زیرا از خانواده خود طرد می شوند.

قمر نسیم مسئول هماهنگی سازمان blue vines که یک سازمان حمایتی برای ترنس ها است در گفتگو با یک وبسایت خبری می گوید: پزشکان از درمان آلشا امتناع کردند زیرا او یک ترنس بود. ما از مسئولین بیمارستان تقاضا کردیم تا او را به ICU منتقل کنند زیرا واقعا حال او وخیم بود اما آنها قبول نکردند.
آنها آلشا را روی یک تخت در کنار سرویس بهداشتی بیمارستان گذاشتند و در نهایت او روز چهارشنبه به دلیل شدت جراحات درگذشت.

آلشا عضو گروه خیبر پختونخوا بود که در شمال غرب پاکستان فعالیت میکنند و از جامعه ترنس پاکستان حمایت می کنند. او پنجمین عضو از این گروه است که امسال مورد حمله قرار میگیرند.

چند وقت پیش بود که ترنس زن دیگری نیز هدف گلوله قرار گرفته بود و بیمارستان محلی از پذیرش وی امتناع کرده بود.

اعضای این گروه مدعی هستند که هدف مجموعه حملات سازمان یافته از سمت سوداگرانی هستند که از ترنس ها کسب درآمد می کنند

آمارها می گوید حدود ۵۰٫۰۰۰ ترنس در پاکستان وجود دارد و ۴۵ ترنس در دو سال گذشته تنها به دلیل ترنس بودنشان به قتل رسیده اند.